Saturday 8 September 2012

.: BISKUT RAYA! :.

assalamualaikum...

sebenarnyer, dh lame sgt aku nak post pasal biskut raya ya aku buat, tapi x sempat2 nak post...dari hujung ramadhan hari tu lg...sekarang dh smpi nak dekat habis syawal dh..hu~

hari tu dh komplot ngn cik abang utk amek gmbr biskut raya yg aku buat guna kamera mahal dia....yela, kamera mahal kan...kalo xsedap pn nampak sedap....keh3,..tu la taktik nyer...

aku amek resepi ni kat http://hanamemories.blogspot.com/...kredit tu kak hana...resepi dia sedap, mudah utk diikuti dan kreatif! yela...aku ni kan anak bongsu pompuan, sape lagi yg kena buat biskut, tiada aku melainkan aku belaka...(padahal nak tebus dosa balik cuti raya lambat...) sian mak ngn abah...tertunggu2 anak dara bongsu kesayangannya balik rumah utk cuti raya....kakak2 yg lain dh beranak pinak kan....
teringat pulak satu kisah sahabat dulu, ada sorang sahabat ni nak pergi berperang, tapi Rasulullah tnyer samada beliau masih ada parens ke x. then, bila dia kata masih ada, Rasulullah suh beliau jaga parensnyer yg sudah tua...kisah ni memang kondisi sahabat tu lebih aula/utama utk berkhidmat dgn parensnyer...tapi jgn jadikan kisah ni alasan kita utk x berjuang utk tegakkan agama Allah ea, nak katanyer jgn la kita abaikan parens selagi mereka masih hidup....s0b3...

ok la, berbalik kpd kisah biskut raya aku ni...nak jimatkan masa aku buat biskut raya, aku suruh gak kakak2 aku yg dh kawen tu buat biskut raya gak. then, hantar kat rumah. jimat masa & tenaga aku buat biskut raya banyak jenis! tengkiu kakak2ku yg disayangi!memang maveles la korang nih!

okes, membebel pulak aku kat sini...jom la kita layan biskut raya yg aku buat nih!


  ni je la biskut raya hasil air tangan aku...nampak sedap kan??? (bukan hanya sebab kamera mahal ok!)


 ni biskut mazola aka biskut kacang. sedap!


 yg ni biskut crumphy chocolate ke apa ntah nama dia...aka biskut coklat la...atas dia tu ada chocolate rice & badam hancur...baru aku tau taktik nak senang tau bila biskut coklat dh masak tanpa smpai terhangit...antaranyer, kita letak la satu indicator utk lihat biskut tu dh masak. contohnyer letak badam. jadi, senang la kita lihat biskut tu dah masak ke belum dgn lihat kaler badam tuh!


 ni pulak aku xtau name dia...aku namakan biskut hantam. aku letak je bahan2 lebih yg ada..dalam dia ada badam. pastu letak coklat rice kat atas tu. jadik jugak kan! malas nak guna pencetak, aku buat free style je! mak suruh guna pencetak, tapi aku ni kan org seni! free style la lg best mak! he3...


lastly, biskut cornflakes...sedap! xtau nak kata biskut mana paling laku...sumenyer laku!

ok lah...sekat ni saje utk kali ni...lain kali share lg!
assalamualaikum...=)

No comments:

Post a Comment